I. PODSTAWOWE POJĘCIA
Administrator – MAS Instalacje ADAM SEMKŁO, Dzięcielin 37A, 64-400 Międzychód, NIP: PL5951379036.
Użytkownik – każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora.
Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników. Określają one fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, a także IP urządzenia. Ponadto określają dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych. W związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Serwis – rozwiązanie informatyczne znajdujące się pod adresem internetowym https://masinstalacje.pl/. Składa się m.in. kompleks usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników.
Przetwarzanie danych osobowych – jakiekolwiek operacje wykonujące na danych osobowych czynności, jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie. Zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;
Naruszenie ochrony danych osobowych – naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia. Także nieuprawniony dostęp do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych;
II. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INFORMACJE O FORMULARZACH
1. Dane osobowe Użytkowników Serwisu mogą być przetwarzane przez Administratora danych w przypadku:
a) gdy Użytkownik Serwisu wyrazi na to zgodę w zamieszczonych w Serwisie formularzach, w celu podjęcia działań, których formularze te dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
b) gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik Serwisu (art. 6 ust. l lit. b RODO),
c) w celu obsługi reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
d) w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c),
e) w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora polegający na ochronie jego praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
f) w celach marketingowych Administratora, polegających na informowaniu Użytkownika o aktualnej ofercie i nowych funkcjonalnościach Serwisu. Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO),
2. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Serwisu w zakresie niezbędnym dla celów określonych w punkcie 1 powyżej i przez okres niezbędny do realizacji tych celów. Lub do momentu cofnięcia zgody przez Użytkownika Serwisu. Brak podania danych przez Użytkownika Serwisu może w niektórych sytuacjach skutkować brakiem realizacji celów, dla których podanie danych jest niezbędne.
3. Administrator może wysyłać listy elektroniczne o charakterze komercyjnym, o ile Użytkownik Serwisu wyraził na to zgodę.
4. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
Formularze:
5. Przy pomocy formularzy zamieszczonych w Serwisie lub w celu wykonywania umów możliwych do zawarcia w ramach Serwisu mogą być zbierane następujące dane osobowe Użytkownika Serwisu: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu.
6. Dane zawarte w formularzach, przekazane Administratorowi przez Użytkownika Serwisu, mogą być przez Administratora przekazywane podmiotom trzecim. Te współpracują z Administratorem w związku z realizacją przez niego celów określonych w punkcie 1.
7. Podmiot trzeci mający dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Dzieje się tak wyłącznie na polecenie Administratora.
8. Dane podane w formularzach zamieszczonych w Serwisie są przetwarzane w celach wynikających z funkcji konkretnego formularza. Ponadto mogą być one wykorzystywane przez Administratora także w celach archiwalnych i statystycznych. Zgoda osoby, której dane dotyczą, wyrażana jest poprzez odznaczenie odpowiedniego okna w formularzu.
9. Użytkownik Serwisu, w przypadku, gdy Serwis to przewiduje, poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna w formularzu rejestracyjnym, może odmówić lub wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. To zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1024 ze zm.). W przypadku, gdy Użytkownik Serwisu wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ma on prawo odwołania takiej zgody w każdym czasie. Skorzystanie z prawa odwołania zgody na otrzymywanie informacji handlowej jest realizowane poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres Administratora stosownego żądania. Szczególnie poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Użytkownika w ramach tej usługi.
Przetwarzanie i dopasowywanie
10. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych ( Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google+, Linkedin). Dane te są przetwarzane w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora. Także w celu komunikacji z Użytkownikami za pośrednictwem narzędzi dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym celu jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Polega na promowaniu własnej marki i oferowanych usług oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.
11. W ramach Serwisu Administrator automatycznie dopasowuje pewne treści do potrzeb Użytkownika. Tj. dokonuje profilowania, wykorzystując do tego podane przez niego dane osobowe. Profilowanie to polega przede wszystkim na automatycznej ocenie, jakimi produktami może być on zainteresowany. Ponadto, na podstawie jego dotychczasowych działań podejmowanych w Internecie, w tym, w ramach stron internetowych Administratora. Też na wyświetlaniu profilowanych w ten sposób reklam produktów. Profilowanie, dokonywane przez Administratora nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Użytkownika skutków prawnych. Podobnie wpływających na niego w podobnie istotny sposób.
III. PRAWA UŻYTKOWNIKÓW
Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu, czyje dane są przetwarzane, przysługują następujące prawa:
a) prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – osobie zgłaszającej takie żądanie. Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, o celach i podstawach prawnych przetwarzania. Również przekazuje w zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
b) prawo uzyskania kopii danych – Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie o ile jest to możliwe i nie narusza praw osób trzecich;
c) prawo do sprostowania – Uczestnik zgłasza wniosek o usuniecie niezgodności lub błędów dotyczących przetwarzanych danych osobowych. Dotyczy to uzupełnienia ich lub aktualizacji, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
d) prawo do usunięcia danych – Użytkownik żąda usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
e) prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych. Wyjątkiem są operacje, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania. To zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych. (np. zostanie wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
f) prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą. Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą;
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub skargi
g) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – gdy osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się przetwarzaniu danych osobowych. Dotyczy to celów marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
h) prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – gdy osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się przetwarzaniu danych osobowych. Sprzeciw w tym zakresie zawiera uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora;
i) prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, wycofuje w dowolnym momencie. Jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
j) prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Osoba, której dane dotyczą, składa skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt ).
Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych składa się:
a) drogą e-mailową na adres: masinstalacje@wp.pl
b) listownie, na adres: MAS Instalacje Adam Semkło, Dzięcielin 37A, 64-400 Międzychód
Odpowiedź na zgłoszenia zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.
Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek. W przypadku wniosków skierowanych listownie, listem poleconym na adres wskazany przez wnioskodawcę. To o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).
IV. PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA
1. Serwis korzysta z plików cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Pliki cookies wykorzystywane są m.in. w celach:
a) tworzenia statystyk – w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych;
b) utrzymanie sesji użytkownika Serwisu dzięki której Użytkownik nie wpisuje na każdej podstronie serwisu ponownie loginu i hasła;
c) określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania. Ponato do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika. Jednak przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
5. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Usługi innych podmiotów
6. Administrator korzysta z usług podmiotów trzecich, których lista stale zmienia się, a które wykorzystują czasem pliki cookies m.in. w następujących celach:
-monitorowanie ruchu na stronach internetowych Administratora;
-zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze strony internetowej Administratora,
-kontrolowanie jak często pokazywana jest użytkownikom wybrana treść;
-kontrolowanie jak często użytkownicy wybierają daną usługę;
-badanie zapisów na newslettery;
-wykorzystanie narzędzia do komunikacji;
-integracja z portalem społecznościom;
-płatności internetowe.
7. Użytkownik może zarządzać plikami cookies wykorzystywanymi przez Administratora lub przez jakichkolwiek innych zewnętrznych dostawców. Zmienia też w tym celu ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
V. LOGI SERWERA
1. Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
2. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzysta. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
3. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony. Nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
4. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną. Ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
2. Polityka prywatności obowiązuje od dnia 01.01.2021 r.
3. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności. Zapewnia jednocześnie, że prawa Użytkowników wynikające z niniejszego dokumentu nie zostaną ograniczone.
4. O wszelkich zmianach w Polityce prywatności Użytkownik zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny w Serwisie.